Stichting Haren-Haren

20 apr 2013

Het initiatief komt van twee Harense ondernemers, Jeroen de Grijs en Ronald Zuidema, die met de organisatie van de ultieme Wielerklassieker nieuwe netwerken en samenwerking in de regio willen stimuleren. ‘Met de jaarlijkse Wielerklassieker Haren-Haren willen we fietsen en gezelligheid in het dorp brengen’, aldus Jeroen de Grijs van assurantiekantoor De Grijs Assurantiën. ‘We organiseren hiermee een sportieve en leuke activiteit voor het dorp en voor de regio. Dat is prima promotie voor de beide gemeenten Haren.’

Haren-Haren staat voor

  • Onvergetelijke fietservaring;
  • Toegankelijk;
  • Wielerfeest;
  • Drie sterren NTFU wielerklassieker;
  • Groene route door Geopark de Hondsrug (met UNESCO status);
  • Internationaal;
  • Uitstekende verzorging;
  • Elementen voor de competitieve fietser;
  • Speciale afstand voor vrouwen;
  • Ondersteunende side-events.

Missie & ambities


De missie is het organiseren van een jaarlijks terugkerende Wielerklassieker tussen Haren Nederland en Haren Duitsland. Een internationaal evenement voor:
  • Een jaarlijkse wisseling van gastheerschap als start- en finishplaats;
  • Een uitwisseling en kennismaking tussen burgers en ondernemers;
  • Regionale promotie van de beide dorpen en het tussenliggende landschap in het kader van toerisme (regiomarketing van Haren);
  • Een drukbezocht winkelhart met publiek voor bestedingen in winkels en horeca;
  • Het aanbieden van feestelijkheden voor gastvrijheid en gezelligheid;
  • Meerdere fietsdoelgroepen: recreatieve deelnemers, competitieve deelnemers, vrouwelijke deelnemers, wielerverenigingen, sponsoren, toeschouwers, stakeholders en bedrijventeams;
  • Middels een groene route door het De Hondsrug UNESCO Global Geopark de UNESCO status onder de aandacht brengen van de deelnemers en stakeholders;
  • Profilering van de Historische A1 door Haren.

Visie


Haren – Haren is een internationale wielerklassieker waar prestatie, gezelligheid en beleving samenkomen. Een deelname aan Haren-Haren zal worden ervaren als een onvergetelijk wielerfeest. Dit wielerevenement laat de deelnemers zien wat Haren dagelijks ervaart.

Doelstellingen

De doelstellingen van Haren – Haren zijn:
  • Kwaliteit: de fietsers krijgen een optimale beleving tijdens hun drie sterren wielertoertocht. Het uitpijlen van de route, de afhandeling bij de inschrijving, de service onderweg, de verzorgingsposten en de ontvangst en nazit moeten perfect zijn;
  • Bekendheid: in aanloop naar het evenement het ervoor zorgen dat voldoende persberichten en perscontacten zijn voor de verschillende activiteiten. Daarnaast het uitdragen van Haren-Haren via sociale media;
  • Marketing: het werven van sponsoren voor kostendekking van de activiteiten en het realiseren van meerwaarde voor de sponsoren;
  • Beleving: er moet een maximale fietsbeleving gerealiseerd worden bij de deelnemers. De deelnemers moeten ambassadeurs worden van het evenement die het unieke karakter van Haren – Haren, waar het draait om een bijzonder wielerfeest in een cultuurrijke omgeving, uitdragen.

Videoverslag Haren-Haren 2016; korte versie

Videoverslag Haren-Haren 2016; lange versie

Videoverslag Haren-Haren 2014

 © Zuidema Ondernemend Zakendoen, management, advies, sales & support
Meerweg 69 | 9752 JC | Haren | + 31 (6) 13045086

Copyright | Privacy | Disclaimer

webxpress.constanten.MenuItemLanguage:0
webxpress.db.EntityClasses.DomeinEntity:205
webxpress.db.EntityClasses.SiteEntity:205
webxpress.db.EntityClasses.MenuItemEntity:13
Total Size of Session Data: 423,00 kb